Lukkoja liukkaille

by
Kytkinten lisäksi syyspiikissä olennaisena osana ovat lukkoperät. Talvi tulee, ja vaikka drifting ja ratasarjat jäävät tauolle, alkaa rallien talvikausi jo lähestyä. Tehdäänpä siis lukkokuulumisiin pikku katsaus.





Minkälainen lukko?
Kadulle torseni, kisaan levylukko.

Quaifen ATB rataslukko on perusrakenteeltaan torsen, eli aistii vääntöä ja siirtää voimaa sutivatlta pyörältä pitävälle. Quaife toimii myös luistoneston ja ajonvakautuksen kanssa, eikä aiheuta turhia kolinoita tai kanitteluita liikenteessä.

Levylukko puolestaan lukitsee akselin yhdeksi puuksi sitä mukaan kun kaasua painetaan. Mitä enemmän vääntöä lukkoon kohdistuu, sitä kovemmin se puree. Katuajossa tämä kuitenkin tarkoittaa vastaankanittelua ja sitä myötä kolinoita ja paukkeita.

Kirjoitimme viime syksynä pienen selosteen lukkojen eri mallien eroista. Kannatta lukaista: Lukkoperien tyypit

Kummallakin on paikkansa, käyttötarkoitus vain eri. Tässä linkit meidän perävalikoimaan:
»» Quaife (Torsen lukko)
»» Cusco (Levylukko)
»» Kaaz (Levylukko)
»» Gripper (Levylukko)



Huoltosarjat?
Toinen syy miksi levylukko on kilpakäyttöön ja Quaife kadulle, on huolto.

Torsen on käytännössä ikuinen ellei sillä aja ilman öljyä. Levylukko kuitenkin kuluu - siellä on sisällä kytkinlevyjä.

Myynnistämme saat huoltosarjat ja varaosat Gripper, Kaaz ja Cusco levylukkoihin. Huoltosarja sisältää yleistäen kitkalevyt ja muutaman shimmin. Muut osat kuten rattaat, ristit ja puoliskot saa tietenkin myös.
Huolto ei ole ihmeellinen tapahtuma oikeilla työkaluilla, mutta tarvittaessa myös huollamme Cusco, Kaaz tai Gripper levylukon.



Edullinen punta laski hintoja
Brittilukot eli Gripper ja Quaife ovat nyt ennätysedullisia edullisen punnan ansiosta. Hinnoittelupolitiikkamme on se, että hinnan tulee kestää vertailu.
»» Quaife (Torsen lukko)
»» Gripper (Levylukko)

Muita ajankohtaisia kirjoituksia