Uutisia 15.10.2010

by
Uutisia 15.10.2010

Facebook sivuillamme keskustellaan renkaista
Facebook sivustollamme on pieni pähkinä ja ajankohtainen väittelyn aihe. Pitääkö paremmat renkaat laittaa eteen vai taakse, ja miksi? Lukaise porukan vastaukset ja kerro ihmeessä oma mielipiteesi!
www.facebook.com/Race.Fi *klik*

Vems Laajakaistaa saapui hyllyyn
Viime perjantain viimeisillä minuuteilla saapui taas erä Vems laajakaista lambda + EGT yhdistelmämittareita. Lukaise lisää vemssistä tuolta: Vems laajakaista ja egt *klik*

Poistotuotteiden listaus päivitetty
Poistotuotteita on edelleen paljon jäljellä, mutta muutamia jo paksunkin kerroksen pölyä keränneitä kamoja on saatu uusien tieltä pois. Listauksen tuotteet on päivitetty tänään.
Poistossa on tällä hetkellä kaikkea coilovereista ja jarrukiteistä vaihdekepin pusseihin.
Lue lisää: Race.Fi Poistotuotteet *klik*

Muutama omaan kokemukseeni perustuva vinkki renkaanvaihtoon
- Tarkista aina oikea renkaan pyörimissuunta. Pyörimissuunta on yleensä merkitty renkaan kylkeen nuolella.
- Omaa työskentelyäni on helpottanut pieni järjestelmällisyys, eli renkaiden levittäminen valmiiksi oikeille paikoilleen auton ympärille. Laiska kun olen, niin näin voin istua maassa olevan renkaan päälle renkaita vaihtaessa ja rasittaa itseäni mahdollisimman vähän.
- Jos vaihdat renkaita hiekkapihalla, laita tunkin alle vanerin palanen tai laudanpätkä jotta tunkki ei painu hiekkaan ja pahimmassa tapauksessa koko auto tipu tunkilta.
- Kaikkien pulttien löystyttäminen ensin pitkällä vääntimellä on myös mukavampaa verrattuna niiden vääntämiseen kun pyörä on jo ylhäällä.
- Takavetoisessa vaihdan renkaat yleensä per puoli jos vain mahdollista, näin käsijarru/vaihde pitää auton vielä paikallaan. Etuvetoisessa toki helpoin vaihtaa etupäästä kerralla ja takapäästä toisella kerralla. Itse ole kerran hajoittanut syylärin alla olevan palkin, joten tunkkauspaikka kannattaa valita huolella.
- Usein talvirenkaat ovat hieman isompia kuin kesärenkaat esim. korkeamman profiilin takia. Etenkin saksitunkkien ja pienempien tunkkien kanssa kannattaa varmistua siitä että myös isomman renkaan saa paikoilleen ennekuin tunkista loppuu nostovara.
- Renkaanvaihtajan muistilista: Rengasavain tai pulttipyssy, kuppi/kippo muttereille, tunkki, mahdollisesti välikumi/vanerinpaloja tunkin alle ja päälle, mielellään pitkävartinen väännin jolla pultit aukaisee ensin ellei pulttipyssyä ole käytettävissä, työkäsineet ja asianmukainen vaatetus myös suotavia. Mahdollinen asennusolut kannattaa nauttia vasta työn jälkeen.
* Useimmille nämä ovat varmasti jo arkipäivää kun autofoorumilla ollaan, olen kuitenkin tyytyväinen jos onnistun helpottamaan tai nopeuttamaan edes yhden ihmisen renkaanvaihtoa =)

Mihin tästä?
www.facebook.com/Race.Fi, väittelyä renkaista *klik*
Vems laajakaista ja egt *klik*
Race.Fi Poistotuotteet *klik*
Race.Fi verkkokauppaan

- Viikonloppuja toivottaen, Willem

Muita ajankohtaisia kirjoituksia