Differentials and transmissions

by
Oikopolut
» Lukkoperät
» Vaihteistot
» Vaihdevälin lyhentäjät
» Päivitys: Uudempi kirjoitus samasta aiheesta, vuodelta 2015

Lukkoperät ja vaihteistot, tästä ne löytyvät esimerkkihintoineen

Merkeistämme Cusco ja Quaife ovat varmasti kaikille tuttuja sillä ne ovat kumpikin alojensa suunnannäyttäjiä. Gripper on puolestaan erikoistuneempi valmistaja. Hinnoittelussa noudatamme valmistajien linjaa, joka tarkoittaa EU:n tasolla kilpailukykyisiä hintoja.



Cusco
» Japanilainen valmistaja jolta löytyvät Japanilaisten autojen levylukkoperät rankkaan käyttöön.
» Malleja on kaksi, MZ ja RS. MZ on rankempi lukko ja soveltuu kilpakäyttöön siinä missä RS soveltuu pienellä varauksella myös kadulle. RS toimii myös kilpakäytössä, mutta on hivenen MZ mallia kalliimpi.
» Täysin huollettavissa. Varaosat saatavissa erikseen.
» Lukituksen suunnan ts. ramppikulmat voi valita asennuksessa.

Tuotteet sivuillamme => Cusco

Esimerkkihintoja:
Toyota Aristo JZS147 Autom. avoimella perällä LSD 167 F2 1511€
Toyota Corolla AE86 1326€
Toyota Supra MK3 7m-gte 1442€
Toyota Supra MK4 Turbo & nonturbo man. avoimella perällä 1511€





Gripper on Englantilainen merkki pienellä valikoimalla laadukkaita levylukkoja.
» Lukot kootaan tilauksesta käyttötarkoituksen mukaan kadulle tai ralliin.
» Valikoimaa on tarjolla myös euroautoihin. Gripperiltä löytyy monta hyvää tuotetta, kuten Volvo 240 lukko jota lienee aikojen saatossa laitettu liki mihin tahansa autoon.
» Mahdollisuus tuottaa piensarjoja mallin mukaan (wink).
» Ramppikulmat valittavissa 30/65, 40/65, 45/45.

Tuotteet sivuillamme => Gripper

Esimerkkejä:
BMW Typ 188: 1290€
BMW Typ 210: 1290€

Nissan Almera, Micra K11 ja K12 yms. 954€

Honda Civic, useisiin malleihin 954€

Volkswagen transporter lukkoperä: 1191€
VAG 02Q ja 02M: 1191€
VAG 020, 02A ja 02J: 954€

FORD 8" USA 1354€
FORD 9" USA 1354€
FORD ATLAS 16t & 18t 1132€

Opel Manta levylykkoperä: 991€




Quaifen Englannissa valmistetut rataslukot ovat myydyin lukkomme.
» Quaifen lukkoja on varastossa suosituimpiin autoihin, ja viikottaiset tilaukset takaavat nopeat toimitukset erikoisemmillekkin.
» Quaife on autotehtaiden valinta ensiasennuslukoksi mm. Dodge SRT4, Chevrolet Cobalt SS Turbo ja Ford Focus RS -malleissa.
» Lukoissa on nollakitkatilanteen eliminoiva mekanismi joka estää pidon menetyksen kun toinen pyörä on ilmassa.
» Elinikäinen takuu joka kattaa myös kilpakäytön.
» Toiminta on täysin äänetön ja värinätön.

Ratassarjoilla saat vaihteistoon lisää väännönkestoa ja suorakytkentäsarjalla vältät vaihdemissit. Sarjoja on saatavilla eri välityksillä jolloin kiihtyvyys on aivan eri luokkaa kuin vakiovälityksillä.

Tuotteet sivuillamme => Quaife

BMW lukot TARJOUKSESSA 1129€!
Mallilistaus => //s.race.fi/data/quaife/quaife_bmw_hinnasto.pdf
Huom: Jos lukkoa ei ole listassa, ota yhteys myyntiimme: lukkolistaus päivittyy viikottain uusilla malleilla.
Miten tilata: Klikkaa oikea lukko koriin ja mene kassalle => Quaife BMW lukkoperät, Race.Fi verkkokauppa

Muita esimerkkihintoja:
Audi (front), a4 2wd (pre-1999, 012/duk) -ATB lukko (QDF6Q) 1215.80€
Audi (front), coupe gt, 4000 quattro, quattro (016/093) -ATB lukko (QDF4Q) 1215.80€
Audi (front), s4, s6, a6 4.2l (01e) -ATB lukko (QDF8Q) 1215.80€
Audi (rear), a4 quattro -ATB lukko (QDF4Q) 1215.80€
Audi a3 1.8, 1.8t, tdi (02j) -ATB lukko (QDF10R) 923.86€
Audi a3 2.0-litre tfsi sport / a3 sportback 2.0-litre tfsi (02q) -ATB lukko (QDF16R) 923.86€
Audi front tt quattro, s3 quattro 4wd (02m) -ATB lukko (QDF14R) 1016.05€
Audi front tt, a3 2wd (02m) -ATB lukko (QDF13R) 923.86€

Nissan 350Z 6v sekventaali suorakytkentä vaihteisto. BoltOn QBE60G: 8894€
Nissan 350z lukot (Autom QDF10L, Man. QDF11L, Viskolukko QDF13L): 1016€
Nissan Silvia 5v suorakytkentäsetti: QKE6F5: 4161€
Nissan Silvia 6v suorakytkentäsetti: QKE6F6: 5594€
Nissan 200sx lukkoperä (S13 ja S14 avoimelle perälle): QDF7L: 1016€

Honda Y21 vaihteiston (EK6, EF9) 5v ratassarja sis. perävälityksen: 2394€
Honda EK4 5v suorakytkentäsarja FIA välityksillä sis. perävälityksen: 4043€
Honda S2000 lukkoperä: 923€
Honda Prelude 92-96 ja Accord 90 - 97 lukko: 870€

VAG 02A ja 02J -vaihteistojen 6v suorakytkentäsarja sis. mm isommat laatikon kuoret yms. 4043€
VAG 02A ja 02J -vaihteistojen 6v ratassarja tehonkestolla ja hyvillä välityksillä 3100€
VAG 02A vaihteiston lukko (Golf 3 ja 4, Jetta Vento, push in vetarit): 870€
VAG 02J vaihteiston lukko (New Beetle, Golf 3 ja 4, Jetta, Vento, pultattavat vetarit): 923€
Volkswagen Golf 5 GTi, GT TDi ja 1.4 TSi GT 02Q vaihteistolla: 923€

Ford Rocket heavy duty suorakytkentävaihteisto (koko loota) QBE9Z: 3375€
Ford Rocket heavy duty syncrovaihteisto (koko loota) QBE2Z: 1948€
Ford Docket sunchromesh ratassarja QKE2Z: 1311€
Ford Rocket heavy duty syncrovaihteisto kertojalla (kierrä vaan keppiä) (koko loota) QBE5ZS: 3454€
Ford Sierra heavy duty synchro ratassarja (QKE15Z): 1719€
Ford Sierra Type9 koko suorakytkentä vaihteisto QBE22Z: 4632€
Ford Atlas / Enkkuperä ATB lukko (16 tai 22-hampaisille vetareille) QDF5Z: 716€
Ford IB5 laatikon suorahampainen synkattu "dog" -sarja sis. perävälityksen QKE25Z (HYLLYKAMAA): 2080€

Mitsubishi EVO 8, 8MR, 9 keskilukko QDH13B: 1016€
Mitsubishi EVO 4, 5, 6 takalukko QDH18B 923€
Mitsubishi EVO 4, 5, 6, 7 keskilukko 1016€
Mitsubishi EVO 4, 5, 6, 7, 8, 8MR, 9 etulukko QDH12B 923€
Mitsubishi Evo 5 - 9 5v dog engagement ratassarja n-ryhmän välityksillä QKE3U 4829€

Opel Manta / GT / Ascona lukkoperä QDF4B 923€
Opel Vectra F23 vaihteiston lukkoperä QDF17B 923€
Opel Corsa / Nova F13 / F15 vaihteistojen 5v syncro ratassarja (saatavilla myös suorakytkentä yms.) QKE15C 2214€
Opel Astra / Kadett F16 / F18 / F20 / F23 -vaihteistojen lukkoperä QDF2B 870€
Manta / Ascona 4v synchro suorahampainen ratassarja QKE2C 997€

Subaru Impreza 5v syncro ratassarja 93-98vm vaihteistoihin. N-ryhmän välitykset. QKE1Y 329€
Subaru Impreza 5v suorakytkentäsarja clubman tai n-ryhmän välityksillä 93-98 malleihin ja 99 malleihin E-3Y1-18 vaihteistolla. QKE3Y ja QKE4Y 5174€
Subaru impreza 2001-> etulukko QDH3Y: 923€



Levylukko vai torseni?
Levylukko radalle, torseni kadulle olisi karkea jako. Ero torsenilla ja levylukolla on tapa jolla lukitus syntyy. Torseni siirtää voimaa pitävämmälle pyörälle kun toinen sutii ja sallii siten nopeuseron pyörien välillä.
Levylukko taas kiristyy sitä mukaa kun siihen kohdistuva vääntö kasvaa. Näinollen levylukko ei ole paras katuajettavuudeltaan koska se voi kanittaa vastaan.

1-way, 1.5-way 2-way, which way?
Aloitetaanpa kuvalla jossa siis ~2-way lukko.

Kuvassa keskellä näkyy tappi, ja sen ympärillä lukon puoliskot. Puoliskojen koloa jossa tappi sijaitsee kuvataan ramppikulmilla. Voima välittyy levylukossa niin, että kun lukkoon kohdistuu vääntöä pyrkii tappi liukumaan kuorien välissä. Tappi siis pyrkii painamaan kuoria erilleen ja siten kiristämään lukkoa. Voima jolla se painaa kuoria erilleen, on täysin verrannollinen ramppikulmiin.

Toisesta kuvasta näemme liki 1-way lukon:


Tässä tappi ei pääse juuri liukumaan kuvassa alaspäin, mutta ylöspäin sen on helppo kiristää pakkaa.

Tiivistelmä:
1-way lukko kiristyy vain kiihdytettäessä.
1.5-way lukko kiristyy kiihdytettäessä, ja hivenen vaihdejarrulla.
2-way lukko kiristyy ~saman verran sekä kiihdytyksissä että vaihdejarrrutuksissa.

Oikopolut
» Lukkoperät
» Vaihteistot
» Vaihdevälin lyhentäjät
» Päivitys: Uudempi kirjoitus samasta aiheesta, vuodelta 2015

Race Performance Oy, Race.Fi verkkokauppa

More recent topics